FAQ – často kladné otázky

Na této stránkce jsme si pro vás připravili odpovědi na nejčastější dotazy ohledně našich produktů a služeb. Jsme tu pro vás, abychom vám poskytli jasné a užitečné informace, které vám pomohou lépe porozumět naší nabídce a využít ji naplno.

Na jaké frekvenci je možné se připojit?

Jdeme s dobou a nejnovějšími trendy a proto jsme v tuto chvíli schopni Vás připojit na frekvenci 60GHz a 5Ghz technologe MikroTik MiMo N/AC. Na starších technologiích přípojky již nerealizujeme.

Jak to funguje a je to opravdu bezdrátově?

Ke klientovi se musí umístit přijímací jednotka do míst (anténní stožár, komínové těleso atd.) kde se potvrdí 100% optická viditelnost k našemu vysílači. Od vysílače k přípojce se internet šíří bezdrátově a od Vašeho přijímacího zařízení vždy vede kabel do vnitřních prostor budovy.

Není to zdraví nebezpečné?

Ne, není. Naše zařízení jsou všechna schválena Českým telekomunikačním úřadem a jejich provozování odpovídá hygienickým standardům EU, tedy jejich vliv na zdraví a životní prostředí je zanedbatelný a dlouhodobé vystavení vysílání zařízení není zdraví škodlivé.

Kdy mi od instalace zařízení bude internet fungovat?

Ihned po instalaci Vám technik předvede funkčnost služby na Vašem počítači. Pokud by Váš počítač nebyl způsobilý využívat internetové připojení (nenainstalovaná síťová karta, špatné ovladače, zavirovaný PC apod.), demonstruje technik funkčnost na svém zařízení a nabídne Vám adekvátní řešení.

Jak dlouho trvá instalace?

Záleží na složitosti instalace a také zda-li se jedná o již připojený objekt, nebo zda-li se bude umisťovat nová přijímací jednotka na domě. Obvykle instalace trvá 1,5 – 2 hodiny.

Je instalace zařízení a zprovoznění zdarma?

Ano, přijímací zařízení je zapůjčeno zdarma v případě technologie 5GHz a uzavření smlouvy na 24 měs. Plná cena instalace (nedotovaná) u této technologie je 2.990Kč. V této ceně je započítána práce technika, 15m UTP kabelu a nové přijímací zařízení. Cena zřízení u technologie 60GHz je v případě uzavření uvázku na 24měs. zpoplatněna částkou 1500Kč. Plná cena instalace u technologie 60GHz je 4500Kč. Cena wifi routeru není v této ceně uvedena.

Kdy mi od Vás přijde smlouva?

Smlouva je standardně sepsána na místě a to s technikem ihned po instalaci a ozkoušení funkčnosti. Je možné Vám také zaslat vzor smlouvy předem na email, nebo si jej můžete najít na naších stránkách v příslušné sekci dokumenty.

Kdy mohu smlouvu na dobu neurčitou vypovědět?

V případě smlouvy na dobu neurčitou můžete smlouvu vypovědět kdykoliv bez udání důvodu a výpovědní lhůta je 30 dnů. Výpověď smlouvy není sankcionována žádným poplatkem. Smlouvu na dobu určitou je možné také vypovědět kdykoli, avšak v tomto případě Vám bude dopočítána plná cena instalace.

Jakým způsobem za službu platím?

Můžete platit bankovním převodem na náš účet s uvedením variabilního symbolu, kterým je číslo Vaší smlouvy nebo číslo faktury Případně formou poštovních složenekvtypu A. Způsob platby SIPO nepodporujeme. Ideální je zavedení trvalého příkazu z Vašeho účtu k prvnímu dni v měsíci. Dále je i možnost po domluvě zaplatit hotově v naší kanceláři v Kunovicích (pouze čtvrtletní, pololetní a roční platby).

Kdy a za jakou dobu služby platím?

Platby za služby jsou prováděny čtvrtletně a to v měsících 1,4,7 a 10, pololetně v měsících 1 a 7, nebo ročně a to vždy předem. Splatnost je standardně 18 dní.

Co se stane, když za službu včas nezaplatím?

Nejprve Vás systém automaticky upomene pomocí emailů. Pokud by ani poté nebyla platba v blízké době zaplacena, služba internet je automaticky pozastavena a pokud ani tehdy nedojde k nápravě, vše je bráno jako porušení smluvních podmínek s možností okamžité výpovědi smlouvy z naší strany spojené se storno poplatkem, kdy následně dlužnou částku předáváme inkasní společnosti, která se tímto zabývá.

Když mi bude připadat má objednaná rychlost nízká, je možné u Vás služby navýšit?

Ano, je to možné, stačí jen kontaktovat naší technickou podporu kdy po té dohodneme další kroky nutné ke zvýšení rychlosti ať už se jedná o upgrade technologie či pouhé navýšení tarifu.

Když mi něco nefunguje, kam mám volat?

Volejte nebo pište na linku technické podpory +420 603 237 981 vždy v pracovní dny od 9.00 do 18.00, případně SMS i mimo tuto dobu. Můžete také využít náš emailový kontakt internet@LMnet.cz, nebo přimo kontakt na technika michael.hendrych@LMnet.cz

Neovlivňuje počasí moje připojení?

Ano, ovlivňuje, ale minimálně. Vzhledem k tomu, že se snažíme klienty připojovat na co nejmenší vzdálenost od našich vysílačů, je ovlivnění povětrnostními podmínkami minimální. Situace, že se by připojení zhoršilo, může nastat pouze v případě kdy je sněhová vánice a viditelnost téměř nulová. Průměrný déšt nebo sněžení rychlost připojení v žádném případě neovlivní.

Musí být zařízení nějak napájeno?

Ano, zařízení musí být napájeno stejnosměrným napětím 9V-30V dle typu použitého zařízení. Standardně je napájení realizováno tzv. PoE napájením, kdy do přijímacího zařízení vede pouze jeden kabel a po tomto kabelu se zařízení i napájí.

Je možné získat od vás veřejnou IP adresu?

U všech tarifů s výjimkou BASIC a AIR60G BASIC je veřejná IP adresa ZDARMA. Jinak za poplatek 50Kč.

Jaký je Váš SMTP server pro odesílání emailů?

Náš server pro odchozí poštu je ve tvaru smtp.lmnet.cz. Výrazně však doporučujeme používat smtp server Vašeho poskytovatele emailových služeb.

Můžu mít připojeno více počítačů?

Ano, ale je nutnost vytvořit domácí síť pomocí wifi-routeru. Pomocí tohoto zařízení lze vytvořit bezdrátovou síť i propojení více počítačů kabelem. Router můžete využít svůj vlastní, pouze je potřeba umět si nastavit základní nastavení, nebo Vám ho naše firma nainstaluje kvalifikovaným technikem.

Je připojení stabilní? A co zarušení?

Ano, je stabilní. Snažíme se aplikovat několikeré jištění proti dnešnímu zarušení ovzduší, které se nám tímto daří úspěšně eliminovat. Vzhledem k tomu, že se jedná o volné vysílací pásmo, může každý vysílat na všech povolených frekvencích. Provoz WiFi sítí je ale regulován Českým telekomunikačním úřadem, který upravuje podmínky používání WiFi sítí a zavazuje jednotlivé poskytovatele, aby se navzájem nerušili a své vysílaní navzájem harmonizovali.

Jaká je spotřeba elektřiny?

Spotřeba je zanedbatelná a řádově se pohybuje kolem 3,6 kWh měsíčně, tedy kolem 20 Kč.

Poskytujete skutečně neomezené připojení?

Ano, poskytujeme. Na naší síti neuplatňujeme žádné FUP limity stažených dat nebo omezování rychlostí v případě dlouhodobého stahování.

Mohu si připojení namontovat sám?

Ne, společnost LMnet, s.r.o. v žádném případě nepovoluje instalace přijímacích zařízení do naší sítě nikým jiným než našimi zaměstnanci.

LMnet, s.r.o. ©2024